WYCIECZKA

WYCIECZKA DO KARPACZA

Dnia 22 maja br. klasy 5a i 5b pojechały na 3-dniową wycieczkę do Karpacza. W Kopalni Złota w Złotym Stoku poznaliśmy ciężką pracę górników. Sami spróbowaliśmy wypłukać złoto, które zabraliśmy ze sobą w małych fiolkach. W mennicy zobaczyliśmy, jak bije się złote monety. Muzea górnicze i minerałów były interesujące. W Średniowiecznej Osadzie Górniczej tunel strachów i chatka kata zrobiły na nas największe wrażenie. Karpacz zachwycił nas norweską Świątynią Wang – średniowieczna, drewniana konstrukcja bez użycia gwoździ, a w multimedialnym muzeum Karkonoskie Tajemnice usłyszeliśmy 12 legend o królestwie Ducha Gór. Magię tego miejsca poczuliśmy, gdy zagraliśmy na harfie z czarodziejskimi strunami. Przyjemny był spacer wzdłuż rwących wód rzeki Łomnicy, na której zobaczyliśmy wielką zaporę wodną. W Centrum Informacji Turystycznej odbyliśmy niecodzienną lekcję geografii i przyrody o ukształtowaniu powierzchni pasma górskiego Karkonoszy oraz o karkonoskich zwierzętach i roślinach. Na zakończenie dnia – kiełbaski z ogniska oraz wspólne zabawy i harce. Słoneczna pogoda sprzyjała naszej wspinaczce na Śnieżkę. Uwaga! Nie chodzi tu o królewnę, ale o najwyższy szczyt Karkonoszy (1602 m n.p.m.). Troszkę pomógł nam w tym wyciąg krzesełkowy na Kopę, ale trasę zakosami na szczyt pokonaliśmy o 10 minut szybciej, niż czas wskazany na szlaku – byliśmy niezwykle z siebie dumni. Warto było się trochę zmęczyć, bo widoki tego dnia były cudowne. Na koniec wśród kwiatów i zieleni podziwialiśmy zabytki Dolnego Śląska w miniaturze – modele budynków były odwzorowane w skali 1:25.

Bogatsi w wiedzę i niecodzienne przeżycia szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów. Już planujemy kolejną wycieczkę w klasie szóstej. Dziękujemy naszym paniom wychowawczyniom oraz pani Wilczek i pani Mencel za organizację i zapewnienie nam bezpieczeństwa na naszej klasowej wycieczce.