WYCIECZKA

JAK PRAWIE ZDOBYLIŚMY BABIĄ GÓRĘ

W Dzień Matki klasa IVc wybrała się na trzydniową wycieczkę do Zawoi.

Pierwszym naszym przystankiem był Park Miniatur w Inwałdzie. Zobaczyliśmy różne budowle świata w pomniejszeniu - Wieżę Eifla, Big Ben, Mur Chiński. Następnie poszliśmy do kina 5D na film, który dostarczył nam niezapomnianych wrażeń. Następnie karuzele, zjeżdżalnie, Dom Strachu. Postem Wadowice. Tam zwiedziliśmy Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, gdzie Karol Wojtyła przyjął chrzest i I Komunię Świętą. Po zjedzeniu pysznych lodów udaliśmy się do Muzeum Jana Pawła II. Późnym popołudniem dojechaliśmy do ośrodka „Zawojanka”. A tam kolacja i wieczorna dyskoteka.

Następny dzień to już próba zdobycia Babiej Góry. Podejście bardzo strome, wyczerpujące i jeszcze deszcz i burza… W schronisku Markowe Szczawiny przeczekaliśmy najgorsze i niestety zapadła decyzja o powrocie. Tego dnia zwiedziliśmy jeszcze Muzeum Babiogórskiego Parku Narodowego, gdzie oglądaliśmy interesującą projekcję multimedialną. A wieczorem ognisko i pyszne kiełbaski!

Ostatni dzień to niezwykłe miejsce- Kopalnia Soli w Wieliczce. Samo zejście schodami ponad 60 m pod ziemię było ekscytujące, a potem dopiero zaczęliśmy właściwe zwiedzanie. Zmęczeni, ale z uśmiechniętymi buziami, wróciliśmy do Rybnika.